25 Nisan 2014 Cuma

Cezmi Ersöz / Yine Seninle Geldi Hayat

"Hep yeni hayatlar yaşamayı isterken, kendimi aynı hayatı tekrar tekrar yaşarken buluyorum."

"Ne geriye dönebiliyorum, ne ileri gidebiliyorum."

"Her ziyan edilmiş hayat, başka bir hayatı ziyan etmeye gidiyor."

"Kimin gözlerine baksam, bu gördüğün ben değilim, ben aslında çok başkasıydım diyor.. Kim beni sevse bu sevgide önce kendi yaralarını onarmaya çalışıyor. Kim beni öpse ayrılığın ipini geçiriyor boynuma."

"Herkes kendisi diye bilmediği bir başkasını anlatıyor ve sonra yeniden kendi karanlığına gömülüyor. Birlikte ama yalnızız.."

"Yaşadığımız her şeyin, en anlamsız görünenin bile ardında bir anlam yatar."

"Kalplerinde aşk işaretiyle doğar kimileri."

"İnsan soluksuz kalmayagörsün, sevgili diye bütün yanlışlarına, bütün kaçışlarına, kendine yaptığı ihanetlerine sarılır."

"Yaram ki kimse beni onun kadar anlayamaz; yaram ki kimse onun kadar beni sevemez.. Gözlerimden çok içimdeki yaramı sevdim. Çünkü ondan başka kimse bana beni göstermedi."

"Ne kadar sevse de insan tükenip yorulduğu bir saat var."

"Tanrıyı unutmak içimdeki aşkı unutmak gibidir bazen."

"Her yerde ve herkesle olmak için kendimi boşlukta bir yerde yaratmaya çalışırım. Herkesle her yerde olmak için, her yere bir an önce yetişmek için, kendime bana ait olmayan bir kalp, bir yüz alıp, kimsenin bilmediği, uğramadığı bir boşluğa yerleşirim."

"Ömründen daha uzağa gidemezsin. Onca yıl kimsesiz bıraktığın yüzünden daha uzağa gidemezsin.Yaranı yok sayarak hiçbir yere gidemezsin."

"Çünkü kime kızıp, kimi lanetlesem en sonunda onu içimde buluyorum. Suçladığım herkeste biraz ben varım. Kimi yargılasam elimde kanı var. Kime bağlansam onda haksızlık ettiğim ömrüm, susuz bıraktığım tanrım var. Kime koşup sarılsam onda kolları bağlı erdemim var. Tanrı yargıladıkça kendisini tutsak eden, başkalarını küçümsedikçe küçülen sevgim var."

"İnsan yanan hayattan, onca yıl kurtuluş beklediğine utanır.."

"Ne zaman seni kaybetsem, bu şehir yendi beni."

"Hem şaşırtmak sevmenin en güzel hali değil miydi?"

"Yeter artık, bu zulüm yeter diyip sokaklara çıkıp ölümü göze aldığımız gecelerde evimize kaçak elektrik bağlardık."

"Kaybolmuştuk dağıttığımız sevgilerde."

"Çünkü bize sevmesini öğretmediler sevgili.. Bize hep sevgiyi saklamasını öğretiler. Bu yüzden biz kiminle birlikteysek, bir diğerini, ama hep uzakta olanı özledik; hiç dinmedi doyumsuzluğumuz, biz hep uzaktakini sevdik sevgili.. Yanımızdakini değil, odamızın duvarının arkasındakini değil, uzaklardakini, ulaşamadığımız kadar uzaklardakini sevdik.. Yanımızdakileri kırıp geçtik, incitip üzdük de, hep ulaşamadıklarımıza sakladık söylemediğimiz güzel sözleri.. Sevmek bizim için o sokaklardan bir daha çıkamamaktı."

"Ne tuhaf bir şey seni sevmek.. Şimdiye dek hiç sevmediğim, hiç güvenmediğim kendimi sevmek gibi bir şey."

"Bağışlasınlar beni ve unutmasınlar; çünkü onlar adına, onlardan daha çok acı çektim ben.."

"Demek sonsuza kadar kaçamıyormuş insan kendisinden.."

"Canım kardeşim benim, canım çocukluğum, ne kadar üşütsen beni, o kadar artıyor sana duyduğum mahcubiyet.."

"Tanrıya benzettiğim imkansız sevgili, beni o çok uzaktaki, o çok kırgın ve hep kendine kanayan çocukluğumla bu sonu gelmez, bu kapkaranlık gecenin ortasında bıraktığın için nefret ediyorum senden ve sensiz olamıyorum.. Böyle bir duayı ilk sen başlattın.. Sağ ol tanrım, yeni bir çığır açtın!.."

"Tanrım, gerçek buysa, gerçek olan her şey bende tiksinti uyandırıyor."

"Biliyor musun aşk sonsuz bir alçalıştır sevgili, bunu senin varlığın öğreti bana."

"Aşk sonsuz bir saçmalayıştır sevgili, aşk inadına saçmalayıştır."

"Herkes birbirini bir şekilde öldürüyor. Bazen aç bırakarak, kimi kez siperlerde kurşunlayarak.. Bazen de sevgisine karşılık vermeyerek, susarak öldürüyor. Kim olduğunu, sevip sevmediğini, aşktan ne anlayıp ne anlamadığını, yarından ne beklediğini anlatmayarak ve her şeyi bir sonraki güne erteleyerek, ben seni sonra ararım, şuan çok meşgulüm, diyerek öldürüyor."

"Seni öyle çok seviyordum ki, defalarca ve aynı acıyla tekrar tekrar çıldırmayı göze alabilirdim. Çok acı verse de, seni hep hatırlamak istiyorum."

"Aşk bir boşlukta durmadan çırpınıştır sevgili.."

"Oysa aşk sonu enayiliğe varan, eşsiz, bölünmez bir masumiyetti."

"Her şey olmak adına binlerce hiç kimse olmuştum."

"Sevmediği biriyle ne kadar arzuyla, ne kadar iştahla sevişirse sevişsin o derin hüzünden, burukluktan, o hayal kırıklığından mutlaka payını alıyordu herkes."

"Zayıflıklarımızı birbirimize göstermemek için usta bir taklitçi gibi kılıktan kılığa giriyor, durmadan benlik değiştiriyorduk."

"Bak yüzünün yarısı öbür yarısına ağlıyor.. Eksik ve yarım kalmasın artık hayatımızdaki hiçbir şey. Bari bunu tamamlayalım. Gel birlikte mahvolalım.."

"Sen yoksun, bu yüzden yalnızlığım bana düşman."

"Kara yağız gençler toplanıyor etrafımda, abi emret, sana bir yanlış yapan varsa hemen söyle bize, diyorlar. Kimi göstersem vuracaklar, oysa kendimden başka düşmanım yok benim. Sen yoksun; benden iyi vurulacak düşman mı olur.."

"Nasıl bir şey hala anlamış değilim, insanın kaybolduğu yerde insanlığı oynanması.."

"Kimi sevsen, kim seni sevse yine kendinden kurtulamıyordun.."

"Seni nerede arasam orası sular altında kaldı."

"Bu korkunç yalnızlıkta sadece senin iyiliğini bekliyorum."

"Ölüm yüzünden ne kimsenin kimsesi oldun, ne de kimse senin gördüğünü gördü."

"Her şeyi yadsımak için yola çıktığını söylüyorsun, ama yinede herkesin seni korumasını, anlamasını bekliyorsun. Bu nasıl bir isyan?"

"Çoğalarak değil hep eksilerek yaşadın.."

"Günahı bilmeden nasıl inançlı olabilirsin ki?"

"İnsan kendisine yalan söyler mi? İnsan kendisine rağmen yaşayabilir mi? İnsan kendisine rağmen yeni bir hayat kurabilir mi?"

"İşte bu yüzden acıyorum sana en çok. Hayatı olduğu gibi yaşayanları küçümserken, hayatı bir türlü olduğu gibi yaşayamadığın için acıyorum.. Sıradanlığı küçümserken sıradanlığı yaşayacak kadar bile cesaretin ve yeteneğin olmadığı için.."

"Çünkü kimseler bilmese de seni, sen kendini iyi biliyorsun."

"Birisi öper elbette kalbimizden akan kanı.. Birisi öper mutlaka.."

"Hayatında bir kez olsun ölümü göze almamış bir insan yaşamaya hiç başlamamış demektir."

"İşte o zaman anlayacaksın, sadece haksızlık edenlerin bu hayatta kazandığını ve ne yaşarlarsa yaşasınlar arkaların bakmadan istedikleri yere çekip gidebileceklerini.."

"Çünkü sadece kötüler özgürdür.."

"Sevgiliden daha çok şeydik biz seninle. Biz sevgiyi delicesine özleyen ve onca yıl sevgilileriyle sevgiyi yaşayamayan, dahası konuşamayan, iki yorgun insandık.."

"Biri olsun istersiniz; sizi çok iyi tanıyan, hatta sizi sizden daha iyi tanıyan biri. Gelsin ve sizi size anlatsın istersiniz."

"Bir sabah uyanırsın ki gözünü açtığın ömür senin değildir. Aynada tek parça görünen bedenin, aslında içinde lime limedir."

"Bazen aşk gider. Önünde bir kadeh rakı, küllükte bir ölüm dolusu izmarit, öylece bakakalırsın arkasından. Kulağın hiç çalmayacak olan telefondadır. Zaman dursun, saatler geçmesin istersin.."

"Siz hiç o yüreğinize sığdıramadığınız aşkınızı bir başka aşk için ağlarken gördünüz mü?"

"Bazen aşk gider. Ama ölüm gelmez bir türlü."

"Bana sevdalı bir yüzün vardı eskiden, o şimdi yalnız içimde saklı.."

"Kimsesizim benim, yine seninle geldi hayat."




                                                Yazının üstüne iyi gider. Keyifli dinlemeler :)

1 yorum: