18 Nisan 2014 Cuma

Kahraman Tazeoğlu / Başka



      "Ne tuhaf değil mi
       İçimi acıtan da sendin
       Acımı dindirecek olanda."

                "Hani sen sevdiğini
                 Yarı yolda bırakacak kadar yüreksiz değildin
                 Hani sen bana kalkmayı değil
                 Düşmemeyi öğretecektin.."

     "Ne unutacak kadar nefret ettin
      Ne hatırlayacak kadar sevdin
      Yıkık bir duvar kadar bile
      Pişman değilsin biliyorum
      Beni hep bulmamak için aradın
      Yanılgımdın
      Yandığımdın"

              "İşin kolayına kaçmadım
               Uğruna ölmedim yani
               Uğruna ölünecek sandığım biri için yaşadım hep
               Sen bunu hiç bilmedin                  
               Ben bir bakışına bin anlam yükledim
               Sen aşka kestirmeden gittin
               Bir hayatın özetini bırakıp avuçlarım                                                                                                              Şimdi gidiyorsun
               Git
               Bana karanlığın ne olduğunu öğretmeden
               Bütün ışıklarımı söndürüyorsun"

     "Ben mi çok yorgundum sen mi çok dinç
      Bende mi eksikti sende mi fazlaydı sevinç
      Dilsizler yalan söylemez anladım
      Ya ben konuşamadım ya sen sağırdın
      Her şeye rağmen bana öyle çok sığdın ki
      İçimde kimseye yer bırakmadın"

             "Biz acıdan delirdik en çok
              Var ile yok arasında
              Sevdanın araf'ında
              Yer tutmadı çiçeklerimiz"

    "Bana en büyük tehdit yine ben oluyorum
     Sonra bir durağa yaslanıyorum
     Sonra bir kente
     Ve sen gidiyorsun
     Ben kanıyorum"

                "Binmediğim hiçbir otobüs
                 Beklemediğim hiçbir durak kalmadı bu şehirde
                 Gittikçe azalıyor hayat
                 Neyi erken yaşadıysam
                 Hep ona geç kalıyorum"

   "Artık kendini yakan bir ateşim
    Kendimize birbirimizden düşler yapamıyoruz
    Şimdi boş duraklara yaslanıyorum
    Boş kentlere
    Oysa 'Gel' desen gelecektim"

"Yıkılmışlığımın enkazı altında nefes almaya çalıştığım sırada geri döndü ve gözlerinde yaşları saklamaya çalışarak 'Meğer ne çok beklemişsin dönmemi.' dedi Arkamı dönüp yürümeye başlarken ona son sözümü söyledim 'Gittiğine inansam dönmeni beklerdim..'"

"Sen kendine olan yenilgilerini zafer sayıyorsun. Gözleri sımsıkı kapalı ağlamak değilde nedir bu?"

"Ne sen bu kalabalıkta yalnızlığı yaşayabildin ne de ben bu yalnızlıkta kalabalığı.."

"Bir türlü bitmeyen bitirişler vardır. Ne zaman sona yaklaştığını hissetsen bir dönüp bakarsın ki yine başa dönmüşsün. En çok seni bitirir bu bitiremeyiş."

"Hangi rüzgarlara sattın da saçlarını
Devrik cümlelerimin öznesi oldun."

"Bazen ömrümü öyle bir susarım ki, değme ölümlere taş çıkartır."

"Aşka küfredenlerin aşkla daha çok sevindiğini görüyorum. Ben aşkın bilmediği bir dilde mi küfür ettimde bana bu kadar hoyrat davrandı?"

"Hayata saatten baktığın baktığın sürece, eskiyen on birin hesabını hep on ikiden soracaksın."

"Yaşar gibi yapıp 'sence' ölmektense, ölür gibi yapıp 'bence' yaşarım daha iyi."

"Ayrılık ayrı aşk bitişik yazılır."

"Sen ki nice nice yardan adamlar erittin. Nice aşkların alfabesini değiştirdin. Anlarsın gerçek seveni. Var gitme.."

"Arkasından 'Beni hiç almadığın hayatından böyle ucuz kovamazsın!' diye bağırdım. Geriye döndü ve 'Davet edilmediğin yerden kovulmazsın' dedi. Son sözüydü. Gitti.."

"Bir gün gidersen beni kaldığına inandırarak git.Ben ancak gitmediğine inanarak yaşayabilirim."

"Geçmişle birlikte geçmişe rağmen yaşamaktır aslolan."

"Yolumdan dönemediğim için değil, seninle hiçbir yolda yürüyemeyeceğimi bildiğim için gidiyorum."

"Sen ıslatmasını bilmeyen bir yağmur oldun her akşam
Ben ıslanmasını bilmeyen ahmak
Bu yüzden aşık olamadık sırılsıklam."

"Bugün aklımda sen vardın aklımı karıştırmadım."

"Ve adın gibi bilirsin, aramayı unutan bulmayı öğrenemez."

"Bugünler dünlerinden utanıyorsa hiç yarın olamayacaklar."

"Gittin değil mi
Şimdi ne desem kar yağıyor."

"Yalnızım çünkü sen varsın."

"Ve hiç bulamadıklarını asla yitiremezsin."

"Çünkü uçmak düşmeyi göze almaktır."

"Her dakikanın son saniyesinde yaşamaktır hayata geç kalmak."

"Bir insan bu kadar eksilebilir mi?"

"Sensizlik seni anlattı en çok."

"Sen çok şeyken bir şeyde, ben bir tek senim herkeste."

"Aşk bir armağandı bana.. Hiç alamadığım."

"Çünkü gidenler, dayanma gücümüzü arttırır."

"Her türlü yemin tamir edilir belki. Ama kırık bir kalp kendine atar sadece."

"Oysa ben senden bir bardak su istedim; Akdeniz değil."

"Siz hiç yar saçının telinden kendinize gurbet yaptınız mı?"

"Hoyrat bir rüzgar gibi geldin, aklımı hayatımı dağıttın."

"Ve susmak bakmak oluyor, gitmediğin her yere."

"Neyi geç yaşadığımı sandıysam anladım ki vaktiymiş çekip gitmenin."

"Eksik olan, hep yerimizde kalmamız
Fazla gelen, geri dönüşlerimiz."

"Hep gelmemişin gidişine inanmışsın."

"Yaşamak için geç, ölmek için erken."

"Ben hiç mutluluktan delirmedim ama delirmekten mutluyum."

"Acının yan etkisi, güçlü bir karakter armağan etmesidir size."

"Yolsuz ve yolcusuz yolculuklara içimde çıktım. Ben kendimi içimde kaybettim."

"İnsan yalnız kalmaz. Hayatı boyunca peşinden sürüklediği onlarca gereksiz insanla beraber susar."


Şiir muhteşem, yorum muhteşem. Sigarayla daha iyi gittiği de kesin. İyi dinlemeler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder