22 Mayıs 2014 Perşembe

Güven Akgün / Kalbim İntiharla Sunar


"Önce güzelin yüzü sonra resim kaydıkça arkasındaki çöp dağı belirir."

"Sen ne dersen de bu açlığın 'ne olursa olsun'u kadar zayıf, bu zayıflıktan doymak bilmeyen bir pişmanlıkla adım bile atamayan bir çaresizliğin doğumuna, gelişmesine ve sana tokadı indirmesine imkan verirken ve bunu 'seviyorum yapacak bir şey yok' diyerek kat kat toprağa gömerken ve en kötüsü her şeyi bile isteye yaşarken artık, birilerine 'yardım edin' demek gibi zengin işi bir lükse sahip olmadğının farkına varmaktır bu."

"Kimine sevgili, kimine oğul, kimine arkadaş, kimine insan olmanın derdinde, yol ortasında bırakılmış sabundan bedenim, tek tek düşen her damlayla yok olmanın ümidinde, her damlada küçücük bir oyuk, o oyukta bitişe bir düğüm, o düğümde sessizlik, o sessizlikte huzur.."

"Aklımdan çek yakala beni tuttuğunun sen olduğunu göreceksin."

"Seni düşünmenin Türkçesi;
Kışın başında bahar geldi sanmak aptal gibi
Eski bir dostu affetmek, içinden geldi diye
Bildiğin her şarkıyı yeniden keşfetmek
Barışa inanmak olacakmış gibi
Yeni bir Sezen şarkısını ilk defa dinleyecek olmak
Ve en nihayetinde,
Sevmenin sevilmekle ilgisi olmadığına inanmak."

"Cebimden çıkartıp düşünceme sokunca seni,
Ben öyle endişesiz, öyle beyaz bir odadayım."

"Kalbim durmuyor, anlatıyor da anlatıyor, gecesini gündüzünü şaşırmış uyumuyor."

"Biliyorum şimdi bana gel desen sakin adımlarla içime yürüyüp kendimi orada bulurum ve seninle tanışırım."

"Hiç kimse beni beklemedi şehrin herhangi bir caddesinde, sevinciyle."

"Taş gibi kalakaldım yolunun ortasında, kendime takılıp düştüm defalarca, seni görebilmek için her başımı kaldırdığımda.Teninin kuytusuna koşup bir çocuk gibi saklanmak için ve dünyanın en huzurlu anına bütü ömrümü feda etmek için."

"Gel gör ki; aşk, kendi diliyle sövüyorda kimse anlamıyor."

"Ağzından çıkan tek bir kelime dünyanın en uzun şiiri değil mi?"

"Aşk nasıl bir şeydir bilir misin? Bir kadeh rakının içine sığabilmektir."

"'Seviyorum'u bütün bestelere söz edersin,dünyanın en güzel sesli kadınına söyletirsin."

"Tanrı'ya aşkı öğretecek kadar seviyorum seni."

"Sevgili, 'Kendinden bil sen beni.'"

"Beni vur, öldüğüme değsin."

"Ben bu hayatın bütün gidilen yerlerine kendimi bıraktım nasıl olsa, dünyanın bütün kapı önlerinde seninle tanıştım, gözlerimi her defasında yeniden acıttım."

"Her şey, bilmediğin gibi"

"Ve ben sevgili, beni yaşatanın yaşamadıklarım olduğunu bildiğim için sana aşığım."

"Ben seni özlediğim için sana aşık oldum."

"Bin kere doğup ölmüşüm, bininde de seni görmüşüm."

"Şarkılara eşlik ederken boğuldum, nefesimi harflere verdim, cümleler döktüm önüne, boğuldum."

"Okuduğum her şey seni daha iyi anlatayım diye yazılmamış mıdır?"

"Dünyanın hatırı kalmasın diye ölünceye kadar seni sevesim var."

"Sevmeye başladığım gün sahiplendim seni, umurumda değildi annenin daha çok sevmesi, doğduğun şehir, gittiğin okullar, sevişmelerin ve aşık olmaların. Ben acılarını kendi mezarıma toprak yapmıştım çoktan. Sana bunları söyleyemem, kendime kattığımı, ellerime bakınca ellerini gördüğümü ve bu denli aklı kaçık olduğumu ama bunların aslında şefkatten geldiğini."

"Eğer sende aşk yoksa ölmenin de ziyanı yok."

"Ölmüş bütün insanların yanıtsız dualarını tekrarladım, inanmadığım Tanrılara eğilirken uyuyakaldım. Yazılmış bütün kitapların altı çizili cümlelerini  ezberledim sen aklıma düştüğünde."

"Beni sadece bir ip gibi toprağından çek ve at çünkü hastane koridoru gibi oldu seni sevmek, ne kalabilmenin havası var ne gidebilmenin mümkünü."

"Ölemediğindenmiş büyümek, büyüyüp zamanın nefesini aldıkça içinin parçalanmasındanmış ölememek."

"Bir sabah unuttum sandım ertesi sabah göğsünden bıçaklandım yanılgımın. Bir akşam olur ya seversin sandım ertesi akşam aklımın cesedini attım gerçeğinin çukuruna."

"Sen bana düşensin, belki zenginlik belki tesellisin. Vapuru tam kaçıracakken attığım son adımım, yağmurdan sonra girdiğim ev, yıllar sonra karşılaştığım arkadaşsın. Yanına geldiğimde tamamlandığımsın."

"Bir zaman sonra geçmiş canımızdan kopartıldığında bir anlığına da olsa beni hatırla."

"Ben bir kelimesine kanarken sen onca cümlenin içinden nasıl çıkıp gidebildin? Her kelimesinde başka başka ölürken, sen nasıl uyanabildin?"

"Kendi cümlelerimin şarkılarında boğulacağım, duymayacaksın."

"Şarkıların introlarından selam çakıyorsun bana, düşüyorum."

"Sen, ebediyetimsin. Bin yıllık ömrümün son bakışısın.Yenilmeyen zamanımın tek korkususun. İçinin derinine içimi bıraktığım, suyuna aklımı saldığımsın."

"Dudaklarımın uçurumunda Tanrısız dualarım var."

"Aklımın en dibinden sesinin geldiği anlarda bin yıl yaşıyorumda ölemiyorum."

"Ömrümün bilmem kaçıncı sebepsiz sabahında, koynumda seninle uyanıyorum ama bir başıma kalkıyorum. Verilmiş bir ödev gibi yaşıyorum aslına bakarsan, ne kalmakta gönlüm var ne de gitmenin korkusunda"

"Sonra yürüyemediğimi fark ediyorum, aslında hiç aynı yola çıkmadığımızı. Aynı yolun aynı taşında ayağımızı acıtmadığımızı. Hikayenin sonunda farklı şehirlerdeki evlerimize gideceğimizi."

"Bütün bitişlerinde kaybettim seni yaşanmış aşkların, bütün ayrılıklarında özledim, bütün bitmez yalnızlıklarında adınla yaşadım."

"Sen, bu değiştirilemez hikayenin altı çizili satırı kalacaksın."

"Senin ayak izine basmışımdır kim bilir kaç kez. Farklı dünyalarda doğup aynı şehrin içinde nefeslerimizi vermişizdir."

"Ben hep teninin yamacındayım. Çünkü uzak diye bir yer yok."

"Belki verdiğim nefesi alırdın, belki beni severdin.
Kim bilir, senin sevmen de nasıl güzeldir."

"Dünyaya bin bedenli gelmiş gibiyim ve nihayet hepsinin üstünde aynı çaresizliğim."

"Beceremedim, parçası olmayı herhangi bir şeyin."

"Dipsizliğine akar kanım duam Tanrısını her bulamadığında."

"Yüzüne her baktığımda anlatılmış bütün aşkların yalnızı oldum. Sen her konuştuğunda en acıklısını duydum şarkların da sevmekten geri durmadım."

"Hiç bilmiyorsun tek başına sevmenin o uyanılmazlığını, bilmiyorsun o uykuları beni nasıl yaşattığını."

"Nasıl seviyorum bir bilsen, uykunun en derin anında boğazımdan geri ittiğim cümleleri duyardın, uyanırdın. Anlasan, kaygılarından kusursuzca sıyrılırdın."

"Her seferinde gidiyorsun, ayak seslerin içimde çukurlar açıyor. Yağmur doluyor içime, gözlerimden taşıyor cümle cümle. Konuşacak olsam dünya yıkılıyor dudaklarıma. Seninle her konuştuğumda gövdem büyüyor, gözlerime sığmıyor. Şiddetli bir hayat başlıyor boynumdan göğüs kafesime doğru, nefes alışverişlerimde cümleler döküyorum akıntılara."

"Her gün bir ömür tüketip, seninle aynı şehirde yeniden doğuyorum."

"Sanki aynı hayatın ölümüne doğmuşuz gibi nefes alışlarımızı bir saydım."

"Belki de benim ayak izime basıp geçmişsindir bir başkasına giderken."

"En çok seni özledim, her yaktığım sigaranın içine koydukça hayatımı, önümden insanlar geçtikçe upuzun yalnızlıklarıyla, en çok seni özledim, özlüyorum."

"İşte bunlar hep var olma hevesine adanmış yoksul umutlar. İşte bunlar hep, hep senden."



                                                    Parça mükemmel dinlemeden geçmeyin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder